Bestuur

Samenstelling bestuur Kweeklust

Marco Hesselink, voorzitter, Tuinkring, tuin 51

Andre Hoeneveld, secretaris,  juridische zaken, tuin 97

Vacant, penningmeester, tuinverkoop

Cock Esseboom, bestuurslid,  bouwzaken, onderhoud, contact gemeente/SVIN, tuin 55

Anja Mastenbroek, bestuurslid, tuin 36

Aad Verkuijl, webmaster, tuin 63 – info@atvkweeklust.nl

 

En daarnaast

Dolf Engels, aanspreekpunt voor kantinegebruik, vrijwilligers, schadeverzekeringen, tuin 73

 

Indien u vragen of opmerkingen heeft kunt u contact opnemen met de secretaris via email: atvkweeklust@gmail.com of met financiële kwesties met de penningmeester via email:  atvkweeklust.penningmeester@gmail.com Dit kan ook via de brievenbus bij de ingang van het tuincomplex.


Bestuurszaken:

 

Aanmeldformulier: aanmeldingsformulier lidmaatschap

De Statuten (2019): Kun je hier downloaden (.pdf)

De ATV Kweeklust kantine: Contract gebruik kantine 2023


Bouw en Verbouwen

Bij plaatsen/verbouwen van volkstuinhuisje / kweekkas / berging / serre / luifel etc. heb je nodig:
1. Het SViN formulier bouwvoorschriften
2. Het bestemmingsplan van de Esch
3. Uitleg OLO procedure

Website:  Omgevingsvergunning


 Alle Bestuurzakelijke berichten


Regels van ATV Kweeklust

WAT BRENGT HET GEBRUIK VAN UW TUIN ZOAL MET ZICH MEE?

  1. Lees de statuten en het huishoudelijke reglement van de vereniging zorgvuldig door. Hierin staan de belangrijkste rechten en verplichtingen.
  2. Kijk regelmatig op het mededelingenbord bij de ingang van ons complex. Hierop staat het actuele nieuws en een aantal vaste zaken, maar ook gezamenlijke activiteiten. Allereerst wordt al het nieuws op de website gezet, kijk daar regelmatig op aub.  (www.atvkweeklust.nl)
  3. Onze kantine wordt niet meer dagelijks gebruikt. Als lid kunt u tegen een kleine onkostenvergoeding de kantine gebruiken voor een familiefeestje. Informatie hierover kunt u krijgen bij ons bestuurslid Dolf Engels. (tuin 73) Zie het formulier op deze site.
  4. Het is niet toegestaan op het complex of in de kantine commerciële activiteiten te organiseren of te laten plaatsvinden.
  5. Bezorg anderen geen overlast, zij genieten net als u van hun tuin.
  6. Houd uw hond, buiten uw tuin, aangelijnd en laat uw hond uit buiten het complex. Mocht uw hond onverhoopt toch zijn behoefte doen op het complex, zorg dan dat dit opgeruimd wordt. Hebt u een kat dan dient u die op uw eigen tuin te houden, indien nodig aangelijnd. Het houden van kippen, konijnen of andere dieren op uw tuin is niet toegestaan.
  7. De paden op het complex zijn van zonsopkomst tot zonsondergang als openbaar wandelpad publiek toegankelijk, mits het hek bij de ingang niet op slot zit. Buiten het seizoen zijn het hek bij de ingang en de slagboom op slot. Indien u buiten het seizoen de tuin bezoekt, doet u dan het hek weer achter u op slot. Ook overdag.
  8. Voor de fietser en brommers is tegenover de kantine een ‘parkeerplaats’ gemaakt die op slot kan. Het is dezelfde sleutel als van de hoofdpoort.
  9. Fietsen op het terrein is  -gedurende het tuinseizoen- niet toegestaan, als daar geen ontheffing voor is verleend. Brommer- en scooter rijden is geheel niet toegestaan tijdens het tuinseizoen. Alle paden zijn wandelpaden.
  10. Op het complex wordt gedurende het seizoen elke maandag groenafval en huisvuil opgehaald.
  11. Het huisvuil dient in gesloten zakken te worden aangeboden vlak achter uw tuinhek. Dit graag in een gesloten bak vanwege ratten en vogels.
  12. Het groenafval kan in open zakken of opgebonden in bosjes van maximaal 1 meter lang worden aangeboden. Deze kunt u op maandag buiten uw hek zetten/leggen.
  13. Als u  grofvuil wilt laten afvoeren neem dan contact op met de vrijwilligers, zij helpen u dan tegen een kleine vergoeding, of doe een briefje in de brievenbus bij de witte loods.
  14. Zorg dat uw tuin en tuinhuis er netjes en verzorgd uitzien. Dat is fijn voor uzelf, maar ook voor de andere leden. Dit geld natuurlijk ook voor uw helft van de sloot en het pad die aan uw tuin grenzen. Dit wordt jaarlijks gecontroleerd middels een tuinschouw.
  15. Namens de vereniging verkoopt vrijwilliger Gerard (huisje 104) gasflessen, zakken aarde en eventueel ook ophoogzand. Hij kan u eventueel ook adviseren en/of helpen bij vragen of problemen op het gebied van elektrische installaties en watervoorziening.
  16. Aan het eind van het seizoen dient u de meterstanden van water en elektra schriftelijk door te geven onder vermelding van uw naam en tuinnummer. Het briefje kunt u deponeren in de brievenbus bij het kantoor of via email naar de penningmeester (u krijgt hiervan bericht)
  17. Als u het bestuur iets te melden of te vragen hebt kan dat via email naar de secretaris of door een briefje in de brievenbus bij het kantoortje te deponeren. Er wordt dan contact met u opgenomen. Alleen in dringende gevallen kunt u zich hiervoor melden bij de bestuursleden aan hun tuin zelf. Ook zij willen graag ongestoord kunnen genieten van hun tuin.